Hogyan szervezze meg munkaterületét
Sok tudásmunkás hosszú órákat tölt a számítógép előtt, ezért elengedhetetlen, hogy ez a terület rendetlenségtől mentes legyen. Ez a módszer az irodai fülkékre is alkalmazható. De hogyan szervezze meg a munkaterületét? Először is döntse el, mit tart meg, és mitől szabadul meg. Ezután készítsen egy listát a gyakran használt fontos tárgyakról.
Használjon fiókrendezőket is, amelyeket úgy terveztek, hogy segítsenek az apró tárgyak tárolásában. Ezekkel rendben tarthatja a tollakat, ceruzákat és más apró tárgyakat. A személyes tárgyaknak szánt külön fiókos hely szintén jó ötlet. A külön tálcák, postaládák és mappák szintén remek ötlet, ha másokkal dolgozik. A közös postaláda és mappa ideális az együttműködéshez is, de ilyenkor naponta felváltva kell takarítania az íróasztalát.
Egy másik tipp a munkaterület megszervezéséhez, hogy mindent címkézzen fel. Időt spórolhatsz magadnak azzal, hogy elkerülöd a zűrzavart, ha mindent felcímkézel. Emellett könnyebb megtalálni a hasonló dolgokat, amikor egy projekten dolgozol. Egy tárolódoboz vagy állvány az íróasztala alatt segít tisztán és rendezetten tartani a munkaterületét, de ugyanakkor nem is lehet szem előtt. Ha nem érzi jól magát az ilyen típusú rendszerezésben, megpróbálkozhat a színkódolással, vagy különböző színeket használhat a hasonló tárgyakhoz.
Egy másik hasznos tipp a munkaterület megszervezéséhez, hogy a falon lévő helyet használja a fontos anyagok bemutatására. Ha az íróasztala közelében van a megfelelő referencialap, az segíthet abban, hogy többet végezzen. Egy hirdetőtábla vagy egy fülkefal is hasznos lehet. Egy kitűzőtábla remek módja lehet a különböző tárgyak tárolásának, és megkönnyítheti a keresett tárgyak megtalálását. Sok más szervezési tipp is van, amelyek segíthetnek tisztán és rendezetten tartani a munkaterületét.
Ha úgy érzi, hogy túlterheli az íróasztalán lévő dolgok mennyisége, fontolja meg a lomtalanítást. A lomtalanítás a munkaterület megszervezésének alapvető része. Ezáltal értékes hely szabadul fel, miközben csökken a fontos dokumentumok felkutatásával töltött idő. A rendezett és tiszta munkaterület növeli a termelékenységét és időt takarít meg. Kezdje tehát még ma a munkaterületének megszervezésével. És ne feledkezzen meg a rendrakásról sem!
Takarítsa ki az íróasztalt és az irodaszereket. A zsúfolt munkaterület megnehezítheti az összpontosítást, és megakadályozhatja, hogy a legjobb munkáját végezze. Próbálja meg az íróasztalát úgy lomtalanítani, hogy csak a legszükségesebb dolgokat tartja meg. Egy jobbkezes embernek az íróasztal jobb oldalán kell tartania a tollat és a jegyzetfüzetet. Hasonlóképpen, a balkezesek tartsák a dobozaikat a bal oldalon. Ha több mint elég helyed van, dekorációval vagy kiegészítőkkel is kiegészítheted.
A kisvállalkozók gyakran sok kalapot viselnek. Gyakran kevés asszisztensük van, vagy nincsenek is. Ehelyett inkább ötletgyárak. A munkaterületet úgy kell kialakítani, hogy befogadja ezt az ötletgyárat. Julie Morgenstern termelékenységi tanácsadó óvodai modellnek nevezi a munkaterület-szervezési rendszerét. A tárgyakat szerepkörök szerint szervezi, és tevékenységi zónák szerint rendezi el. Ha minden rendezett, akkor máris nekiláthat a munkának. Bónuszként pedig könnyebb rendben tartani a munkaterületet, mint gondolnád.